9 Mayıs 2008 Cuma

Katrancı



Sabah erkenden kalktım yine, yediye doğru. Afyonum patlasım diye tuvalete gittim ve çay yaptım. Kahvaltıdan sonra hafif bir ağırlık çöktü ve denize daldı gözlerim; çekirdek çıtlattım. O ara aklıma geldi ve kimse uyanmadan çamaşır makinesinin esrarını çözmeye karar verdim. Sonuçta makine benim çadırıma sahiplerinden daha yakın ama kamera şakası olmasın diye görünmeden, bir ninja dikkatiyle yaklaştım alete. Akşamın gölgeleri ve makinenin keşişleri etraftayken yaklaşamamıştım. Eski bir AEG çıktı, yanılmamışım. Millet uyanmadan resmini de çektim.

Dün muhabbet koyduğum Ornella ve Roberto ile vedalaştık. Çok sevimli tipler. Meğer Roberto'nun işi ısmarlama (yeni jenerasyon jargonunda custom) araba yapmakmış. Resimlerini gösterdiler. Sahara, Meksika falan gezmişler. Adamın atölyesi müze gibi. Don Camillo için oralara gidersem mutlaka uğramamı söylediler. Kartlarını verdiler. Bu da böyle işte. Fotoğraflarını çekmedim, kötü oldu.

Güneş etrafı ısıtmaya başladığında yan taraftaki tepeye çıkmaya karar verdim. Allah'tan patika varmış. Muhteşem bir manzara. Makinemin kifayeti olayı bütünüyle zaptetmeme yetmedi. Dönüşte denize girdim komşu koyda. Burası iyi bakılan özel bir yer ama buna rağmen her yerde olduğu gibi çöp sorunu var. Dünya'nın neresi olursa olsun bu kadar güzel yerler bulmak gerçekten zor olmalı. Ama her yerde istisnasız çöp bulursun. İzmariter, şişeler, kağıt parçaları, naylon torbalar vs. Dağın başına çık, güzel bir manzara varsa bil ki çöpün içinde oturuyorsun. Vatan millet aşkı muhabbeti yapanlar bu pisliği görmez mi? Söylensen elitist olursun, söylenmesen kanıksamış olursun, çöp karnavalına katılsan maganda olursun. Sırf bu muhabbeti yapsan da banal olursun. Normal nasıl olunur önemli bir soru günümüzde zira.

Araba ile Fethiye'ye gittim - Internet için, delikanlı gibi bisikleti kampta bıraktık. Yarın Gemiler adasına gidip orada kalıp, oradan Ölüdeniz, Kelebekler falan gidebilirim. Bu akşam sormalı.

NOT: Buralara koyduğum resimler her zaman konuyla ilgili olmayabilir. Mesela çöplerin resmini çekmedim ama resimler hep bahsedilen yerde çekildi.

Hiç yorum yok: