3 Mayıs 2008 Cumartesi

Köyceğiz - Dalyan

Sabah erkenden kalkıp malzemeyi topladım. Fazla iştahım olmadığı için yiyeceğimi varsaydığım ama yiyemediğim şeyleri de yüklenerek yola koyuldum: 7:55. Köyceğiz'den çıkış çok rahattı. Onbeş kilometre kadar gittikten sonra tepeler başladı. Çok da yüksek değil bu tepeler ama beni tepelediler. Yüküm gerçekten de çok fazla. Yiyecek, su ve sırt çantası olmadan otuz kilo vardı. Tabi kendime eziyet olsun diye yarı dolu bir sırt çantası da taşıyorum sırtımda. İlk onbeş kilometreden sonra hızım 4-5 kilometre/saate düştü. Beş kez durdum. Ben, "Topu topu yirmi kilometre giderim ilk gün için ısınma our," diye düşünürken Dalyan'a toplam otuzbeş kilometre sonunda varabildim. Bu yolun iki kilometresi yanlış girdiğim yollar. Onun dışında kayıkçıların milleti beklediği, Dalyan'ın sağ çaprazındaki kayalığın arkasından nehri geçerek Dalyan'a geldim.

Önce Dalyan'da bir şeyler atıştırdım, Ebru'ya bir kart yazdım ve Dalyan Kamping'e gelerek çadırımı kurdum. Hemen bir gaz duş alıp Dalyan'a gezmeye gittim ama onbeş dakikada sıkıldım ve geri geldim. Kamping nehrin tam kenarında, kaya mezarlarını tam karşıdan görüyor. Çok güzel bir yer: küçük ve boş. Benden sonra bisiklet turu yapan bir Hollandalı ve bir minibüsü karavan olarak kullanan bir çift geldi.

Keyfim geldi ya, dedim bir kahve yapayım, rüzgar yorgun bedenimi okşarken ben de gazetemi ve Bir Mayıs olaylarını okurum. Kim kimi dövdü belli ama acaba gollü bir maç oldu mu? Getirdiğim MSR bozuldu. Pis benzin yüzünden galiba. Üç kez uğraşmama rağmen bir daha çalıştıramadım. Bu yola baş koyduğum için midir nedir, bisiklete atlayıp kartuşlu ocak aramaya çıktım Dalyan'a. Her yerde Nurgaz ocak kartuşu bulmak mümkün olduğu halde sadece büyük ocaklar vardı. Kamp için kullanılan 190 gr. kartuşlar yerine 500 gr.lık kartuş kullanan ocaklardan. Ben bu ocağı taşımakla uğraşmayayım diye pas geçerek geri döndüm.

Göz kapaklarımı dinlendirmeye çalışırken uyuyakalmışım. İki saat sonra uyandığımda hava kararmaya başlamıştı. Kalktım Ali'nin yeri diye yemeklerinin iyi olduğunu bildiğim bir yere gittim, Dalyan'ın tam merkezinde. Klasik öri soslu tavuk, salata ve biradan sonra tekrar uyku bastırırken geri döndüm. Bilgisayarımdan bir filmin yarısını seyredip uyudum.

Gidilen toplam yol: 39 km.