17 Temmuz 2009 Cuma

13.07.2009, Pazartesi

Bugün Rovaniemi'yi gezeyim diyerek erkenden çıktım. Kahve ve Internet molasından sonra Info'ya uğrayıp otobüs bilgilerini aldım yukarı (kuzeye) çıkmak için. Mabede gitmek istiyorum, futbol mabedine.

Önce Arktium müzesine gideyim dedim. Burası Kutup Bölgeleri üzerine bir müze. Güzel akademik bir kütüphanesi var. Müzenin içinde tarih, coğrafya, sosyal özellikler vs. herşeyden biraz var. Bir dia gösterisi vardı, ona da takıldım. Müzeden çıkınca açtım, baktım haritaya, şehirde başka bir şey yok. Bir Ortodoks, bir de Protestan kilisesi var. Protestan kiliseleri zaten çok sıkıcı genelde. Tom Amca'nın Kulübelerinden hallice. Ortodokslar heybetli yapmaya gayret ediyorlar. İki mezhebin ideolojileri farklı tabi.

Kiliseye gittim (Ortodoks olana tabi). Fena değil. Ruslar neredeyse bütün büyük şehirlere bu şekil imza atmışlar. Sonuçta Ortodokslar azınlıkta burada. Ama görüntü ve etiket daha güçlü protestanlardan.

Şehir merkezinde iki Fransız'a rastladım. Adamlar tandem bisikletle Avrupa turu yapıyorlarmış. Kunuştuğumuzda 8000 km yol yapmışlardı. En doğuda İstanbul, İtalya, İspanya, Yunanistan vs. gezmişler. 6 aydır yoldalarmış. Aslında o kadar da kötü değil. Tek kişi gerçekten zor bir şey ama iki kişi çok zevkli olabilir. Biraz muhabbet ettik ama fazla da konuşkan değillerdi.

Baktım günün geri kalanında yapacak hiçbir şey yok, döndüm kamp yerine. Akşamüstü yine sağanak vardı. Her yer ıslak. Sabah erken kalkmam lazım, bu havada çanta nasıl toplanacak bilmiyorum valla. Şu hava olayı gerçekten sinir bozucu yoldayken. İlk hafta hariç, sürekli kapalı. Kesin yağar diye bekliyorsun. Arada bir güneş yüzünü gösteriyor ama hiçbir şey belli değil. Bazen bir sağanak başlıyor, hazırlıklı değilsen 2 dakikada ıslanıyor herşey.