17 Temmuz 2009 Cuma

14.07.2009, Salı

Sabah erkenden kalktım. Çadır sırılsıklam. Kuzeyde hava nasıl acaba? Epey yukarı çıkacağım (20. enlem), Kilpisjarvi'ye. 8 saatlik otobüs yolculuğu. Bu gece orada kalıp yarın Norveç'e gidebilirim. Biraz ortama, biraz havaya, biraz da bana bakıyor.

Şu anda Kilpisjarvi'ye 110 km kala bir benzincide mola verdik. Hava nefis. Kuzeye gittikçe ağaçların boyları epey kısalıyor. Bölgesel bir şey mi yoksa enlemle alakalı mı bir muamma benim için. Öğrenmek gerek, öğrenmenin sonu yok netekim. Yolda bir geyik sürüsü vardı. Söylenene göre buralarda her taraf geyik doluymuş. İnsanlardan falan kaçmıyorlar, otobüsün önünden lütfen çekildiler.

Norveç'e girişte harbiden sınır kapısı varsa ve bu adamlar Shengen'li değilse alternatifim biraz kuzeydeki dağa çıkmak olacak. Ben Norveç Shengen biliyorum ama biri değil dedi yolda. Neyse, zirve 1350'lik bir dev. Dağlar daha çok Norveç'te, hatta arada sınır oluşturuyorlar da denebilir. Finlandiya tarafında dağ yok pek. Dağlar da hemen başlamıyor. Mesela Kilpisjarvi 600 metre civarında, genel olarak bölge yavaş yavaş yükseliyor.

Kampingin altyapı fena değil ama hem kalabalık, hem gürültülü (acayip bir çocuk ağlama ve köpek havlama korosu), hem de çadır yerleri diye ormanın içine yolluyorlar, çok düz değil. Internet var, o iyi oldu. Buraya gelenlerin büyük kısmı trek yapmaya gelmiş. Zaten bu kadar kalabalık başka ne yapabilir burada anlamış değilim. Hiç bir şey yok. Bir tane market, bir sürü otel (3-4 tane) ve bir kampigden ibaret tüm Kilpisjarvi. Finlandiya şartlarında ciddi bir trekking turizmi var burada. Kuzey turistik. Hafif bir yapılaşma gözüküyor aralarda ama nüfus hiç yok, hepsi turizm için. Bilmiyorum ama güney çok daha iyi gözüktü gözüme benim, niye burası bu kadar kalabalık anlamış değilim.

Hiç yorum yok: